Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Užívání návykových látek mezi lidmi se sluchovým postižením a jejich bariéry při vstupu do služeb pro uživatele návykových látek
Postránecká, Zuzana ; Čablová, Lenka (vedoucí práce) ; Janíková, Barbara (oponent)
Práce se zabývala vlivem sluchového postižení na vývoj člověka a jeho postavení ve společnosti v kontextu rizikových životních situací vzhledem k užívání návykových látek. Teoretická část je zaměřena na psychosociální vývoj sluchově postižených a sociální jevy, které mohou mít vliv na psychické zdraví neslyšících a nedoslýchavých. Cílem praktické části bylo především popsat výskyt užívání návykových látek ve výzkumném souboru, frekvenci, prevalenci, začátek užívání a případné nadužívání za pomoci vybraných screeningových metod a diagnostických nástrojů, subjektivní vnímání užívání návykových látek v okolí respondenta, výskyt diskriminace či šikany v průběhu života, pobytu na internátních školách a jiných zásadních životních událostí, které by mohly s užíváním návykových látek souviset. Ke sběru dat byly použity dotazníky v papírové a elektronické podobě. Pro lepší srozumitelnost byly k otázkám pořízeny videonahrávky ve znakovém jazyce. Dotazníky byly šířeny záměrným účelovým výběrem ve školách pro sluchově postižené v Praze a klubu České unie neslyšících (ČUN), dále metodou sněhové koule a samovýběrem skrze sociální sítě, organizace a weby, které se zabývají tématikou sluchového postižení. Jediným výběrovým kritériem pro účast na výzkumu byla sluchová ztráta 26 dB a více na lepším uchu, věkově ani...
Dobrovolnictví na škole
Křížová, Petra ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem dobrovolnictví na škole a klade si za cíl inspirovat a motivovat školu (pedagogické pracovníky) k zapojení studentů do dobrovolnických aktivit. Dobrovolnictví je činnost, kterou člověk vykonává bez nároku na odměnu a tato činnost ho naplňuje a uspokojuje. První kapitola se zabývá studentem střední školy. Popisuje vývojové období adolescence z pohledu vývojové psychologie i vývojových teorií Freuda a Eriksona. Dále se věnuje volnému času a studiu na střední škole. Druhá část představuje dobrovolnictví. Seznamuje s pojmem dobrovolnictví, představuje motivy k dobrovolné činnosti. Popisuje oblasti a formy dobrovolnické práce, historii dobrovolnictví, ukotvení dobrovolnictví v legislativě České republiky. Jsou zde představeny i organizace a projekty, které využívají činnosti dobrovolníků. Poslední a ústřední část práce se zamýšlí nad způsoby, jak zapojit studenty středních škol do dobrovolnických aktivit. Proč má smysl podporovat dobrovolnické aktivity studentů. A představuje konkrétní možnosti a způsoby jak tuto aktivitu nabízet a podporovat. Středoškoláci jsou významná skupina potenciálních dobrovolníků, která se vyznačuje energií, nápady a nadšením. Dobrovolnická činnost se pro ně může stát významným zdrojem zkušeností.
Kvalitativní výzkum metod práce s pohádkou u učitelek v Mateřské škole
HEJHALOVÁ, Tereza
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat metody, které učitelky mateřské školy používají při práci s pohádkou, jejich silné a slabé stránky, kritéria výběru pohádek u učitelek MŠ a reflexe chyb a úspěchů při aplikaci jednotlivých metod. Teoretická část je zaměřena na významné psychologické teorie, které se týkají vývoje dítěte (Vývoj dítěte- M. Vágnerová,teorie kognitivního vývoje J. Piaget, strukturální model osobnosti a psychosexuální vývoj S. Freud, psychoanalytická teorie- C.G. Jung). Po vysvětlení klíčových pojmů v těchto teoriíchse věnuji pohádkám, výkladu z psychologického pohledu a jejich vlivu na předškolní dítě. Závěr teoretické části popisuje využívané metody při práci s pohádkou. V metodologické části jsem vysvětlila použité metody, které byly v práci využity: kvalitativní výzkum,zakotvenou teorii, polostrukturovaný rozhovor a metody jeho kódování. V praktické části jsme byly provedeny rozhovory s následnou analýzou, která je rozvedena v tematicky zaměřených kapitolách. Stěžejní význam práce spočívá v popisu nejdůležitějších metod, které využívají učitelky v mateřské škole při práci s pohádkou. Na uvedená zjištění navazuje stručná charakteristika a význam specifických metod. V závěru práce jsou shrnuta klíčová fakta, která mohou učitelům v mateřských školách pomoci, ke zlepšení při práci s pohádkou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.